Main menu
 +Home
 +Nasze przygody
 +Opowiadania
 +Dungeons & Dragons
 +L.A.R.P
 +Forum
 +Księga go¶ci
 
Często zdarza się, że kiedy mag pozna już podstawy Sztuki, porzuca klasyczne czarodziejstwo na rzecz potężniejszych, bardziej specjalistycznych ścieżek magii. Nekromanci owych nowych dróg opracowali chyba najwięcej. Ci, którym nie odpowiadają plugawe rytuały panów szarosinych, ani bliski kontakt z mrocznymi bóstwami, jaki mają prawdziwi nekromanci, często zostają arcynekromantami.
Arcynekromanci nie tylko specjalizują się w magii śmierci i manipulacji energią negatywną, ale rozwijają również zaklęcia leczące i inne czary oparte się na energii pozytywnej. Większość z tych nekromantów jest neutralna – są oni pragmatykami, którzy wykorzystują swoje moce do tego, do czego akurat uważają za słuszne. Nieliczni dobrzy arcynekromanci wykorzystują głównie czary manipulujące energią pozytywną, do których normalnie nie mieliby dostępu; źli natomiast doceniają potęgę zabójczych zaklęć. Wszyscy jednak są dumni, sprytni i dobrze obyci.
Dzięki swoim mocom, arcynekromanci przestają obawiać się śmierci, przez co czasem zyskują opinie szaleńców... Do czasu, aż ich potęga sprawia, iż stają się prawie nieśmiertelni. To ich zdolności leczenia i wpływania na nieumarłych oraz fakt, że większość z nich nie wyznaje żadnych bóstw sprawiło, że nie cieszą się sympatią kapłanów. Prawdziwi nekromanci i panowie szarosinych również nie przepadają za arcynekromantami i robią wszystko, żeby usunąć ich ze swoich stref wpływów. Kość Wytrzymałości: k4.

Tabela 1-1: Arcynekromanta
Poziom
Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne Czary dziennie
Wytrwałość
Refleks
Wolę
1
+0
+0
+0
+2
Specjalizacja w Życiu i Śmierci
Obecna klasa +1
2
+1
+0
+0
+3
Potęga Nekromancji +1
Obecna klasa +1
3
+1
+1
+1
+3
Odegnanie lub skarcenie nieumarłego
Obecna klasa +1
4
+2
+1
+1
+4
Potęga Nekromancji +2
Obecna klasa +1
5
+2
+1
+1
+4
Wykrycie Nekromancji
Obecna klasa +1
6
+3
+2
+2
+5
Potęga Nekromancji +3
Obecna klasa +1
7
+3
+2
+2
+5
Sekret śmierci
Obecna klasa +1
8
+4
+2
+2
+6
Potęga Nekromancji +4
Obecna klasa +1
9
+4
+3
+3
+6
Poznanie śmierci
Obecna klasa +1
10
+5
+3
+3
+7
Rytuał Kamienia Życia, Potęga Nekromancji +5
Obecna klasa +1

Wymagania

Oto wymania, które postać musi spełnić, aby zostać arcynekromantą.
Atuty: Zogniskowanie czaru (Nekromancja), jeden dowolny atut metamagiczny.
Leczenie: Ranga 4.
Wiedza (tajemna): Ranga 8.
Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń co najmniej 3. poziomu.
Specjalne: Mag musi być specjalistą w szkole Nekromancji.

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe arcynekromanty (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza (wszystkie dziedziny, ujmowane oddzielnie) (Int), Wróżenie (Int). Opisy tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Arcynekromanta nie otrzymuje biegłości w żadnej broni i w żadnym pancerzu.
Rzucanie czarów: Co każdy poziom w tej klasie prestiżowej arcynekromanta zyskuje zaklęcia, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucających czary, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie (nowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów oraz punkty wytrzymałości – oczywiście inne niż wynikające z klasy prestiżowej – i tak dalej), z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został arcynekromantą, musi zdecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom".
Specjalizacja w Życiu i Śmierci: Już na 1. poziomie arcynekromanta poświęca się znacznie magii życia i śmierci, zarzucając w dużym stopniu studia nad innymi szkołami czarów wtajemniczeń. Musi on poświęcić 1 szkołę czarów w dodatku do tej, której nie może używać jako czarodziej specjalista. Wybiera ją korzystając z zasad opisanych na stronie 32 Podręcznika Gracza. Arcynekromanta nie może zrezygnować ze szkoły, która już jest dla niego zakazana. Arcynekromancie wolno używać zakazanych czarów, które poznał zanim jeszcze został członkiem tej klasy, a także przedmiotów, których aktywowanie kończy lub uruchamia zaklęcie z nowo wybranej zakazanej szkoły.
Dzięki takiemu poświęceniu arcynekromanta może uczyć się zaklęć, do których normalnie nie miałby dostępu - premiowa lista czarów arcynekromanty znajduje się dalej.
Potęga Nekromancji (zw): Na 2. poziomie arcynekromanta może dodać wartość podaną przy zdolności do ST rzutów obronnych oraz testów poziomu czarującego przy przełamywaniu odporności na czary w przypadku zaklęć ze szkoły Nekromancji. Zdolność ta kumuluje się z innymi premiami, uzyskanymi w odmienny sposób, a wpływającymi na zaklęcia ze szkoły Nekromancji. Wykrycie Nekromancji (zc): Dzięki swoim studiom nad Nekromancją, począwszy od 3. poziomu w tej klasie prestiżowej, arcynekromanta może na życzenie wykrywać Nekromancję. Jest to zdolność czaropodobna, która duplikuje efekty czaru Wykrycie nieumarłego. Ponadto wykrywa ona magię jak czar Wykrycie magii z ograniczeniem do czarów ze szkoły Nekromancji. Odegnanie lub skarcenie nieumarłego: Gdy arcynekromanta osiągnie 5. poziom w tej klasie prestiżowej, zyskuje nadnaturalną zdolność odganiania (lub karcenia - zależnie od swojej woli) nieumarłych. Może jej używać tyle razy dziennie, ile wynosi jego premia z Charyzmy +3. Arcynekromanta odgania lub karci nieumarłych tak, jakby robił to kapłan o poziomie równym poziomowi arcynekromanty w tej klasie prestiżowej. Sekret śmierci (zw): Na 7. poziomie arcynekromanta, dzięki swojej bliskości z magią życia i śmierci, przestaje odczuwać strach (zwykły i magiczny). Poznanie śmierci (zn): Począwszy od 9. poziomu tej klasy prestiżowej, arcynekromanta zyskuje odporność na wszystkie śmiercionośne czary i śmiertelne efekty zaklęć tak, jakby znajdował się cały czas pod działaniem zaklęcia Odpędzenie śmierci. Rytuał Kamienia Życia: Arcynekromanta 10. poziomu może raz na rok wykonać rytuał działający analogicznie do czaru Ukrycie życia (patrz: Księga i Krew, str. 95); z tą różnicą, że energia życiowa jest kumulowana nie w części ciała, a w krysztale (wartym minimalnie 12,500 SZ) i jedynie na rok. Tworząc kamień, arcynekromanta musi wydać dodatkowo 500 PD, tak, jakby tworzył przedmiot magiczny. Premiowane czary arcynekromanty: Oto lista premiowanych czarów arcynekromanty: 1 - Niewidzialność dla nieumarłych, Obserwacja śmierci. 2 - Ostatnie tchnienie, Leczenie/Zadawanie lekkich ran, Usunięcie paraliżu, Mniejsze odnowienie. 3 - Ochrona przed negatywną energią, Leczenie/Zadawanie średnich ran, Rozmawianie ze zmarłymi, Usunięcie choroby, Usunięcie ślepoty/głuchoty, Ożywienie nieumarłego*. 4 - Odpędzenie śmierci, Neutralizacja trucizny, Trucizna, Leczenie/Zadawanie poważnych ran. 5 - Krąg leczniczy, Krąg zagłady, Przywołanie z martwych, Zabicie żywego, Leczenie/Zadawanie krytycznych ran. 6 - Krzywda, Stworzenie nieumarłego, Uzdrowienie. 7 - Regeneracja, Wskrzeszenie, Większe odnowienie, Zniszczenie. 8 - Stworzenie większego nieumarłego. 9 - Prawdziwe wskrzeszenie. *zastępuje standardowe Ożywienie nieumarłego z 5 poziomu listy czarów czarodzieja i zaklinacza.
    © Copyright by Death Angel Layout by Death Angel...©